vrijdag 1 januari 2016

Jaaroverzicht 2015


Een beetje laat misschien, maar hierbij het jaaroverzicht van dit blog.

Ik heb 107 berichten gepubliceerd in 2015. Dat zijn er 7 meer dan het jaar ervoor. 4 berichten waren gastblogs. De meeste berichten van mijn hand waren gevuld met leestips. Eind november heb ik aangegeven dat ik daarmee stop. Ik wil dit blog wat minder gaan gebruiken als doorgeefluik van wat anderen schreven, en wat meer als middel om mijn professionele ontwikkeling gaande te houden.

Tijd voor de statistieken:

  • totaal aantal unieke bezoekers op jaarbasis: 18.090
  • totaal aantal paginaweergaven op jaarbasis: 28.984
  • maand met de meeste paginaweergaven: november (3219)
  • dag met de meeste paginaweergaven: 31 mei (227)
Over heel 2015 heb ik iets minder bezoekers gehad dan over 2014. Dat zegt echter niet alles. Dit blog is ook te volgen zonder dat je ooit op mijn website komt. Want de berichten worden sinds januari 2015 in zijn geheel doorgeplaatst naar de Facebookpagina van dit blog. Daarnaast zijn de berichten ook prima te volgen via RSS, waardoor je ook niet per se op de site hoeft te komen.

De top 10 van meestgelezen berichten uit 2015 ziet er zo uit:

3. Mijn bezoek aan de NOT - 374 weergaven
6. Favoriete edubloggers - 334 weergaven
9. Leestips t/m 6 maart 2015 - 307 weergaven
10. Leestips t/m 16 januari 2015 - 291 weergaven

De nummer 1 is te verklaren omdat ik daar een aantal keer naar verwezen heb in schoolteams. Die post verwijst namelijk naar een download van een leesbingo die van mijn blog te plukken is. Vorig jaar heb ik die leesbingo gebruikt om mijn zoon aan het lezen te krijgen/houden. Die mogelijkheid gun ik iedereen, vandaar dat ik daar een download van gemaakt heb.

Opvallend is verder dat de top-5 gedomineerd wordt door gastblogs. Ik heb toen een aantal van mijn naaste collega's gevraagd om een stukje te schrijven. Dat hebben ze klaarblijkelijk goed gedaan.

2016 is nu begonnen. De edubloggersbadge van 2015 heb ik vervangen voor de 2016-variant. Zodoende laat ik zien dat jullie in het nieuwe jaar ook op berichtgeving op dit blog kunnen rekenen.

Rest mij nog om jullie allemaal een goed 2016 te wensen. 
Zorg voor de wereld.
Zorg voor elkaar.
Deel in de overvloed.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten