dinsdag 26 augustus 2008

Wat hebben YouTube, Sesamstraat en digibord met elkaar?



Een zoontje dat Sesamstraat geweldig vindt. Olympische Spelen die Sesamstraat opzij zetten. Een vader met een YouTube-account. Dat zijn ongeveer de ingrediënten tot deze post.

Ik kende het gebruik van YouTube eigenlijk alleen maar zoals de leerlingen het op school doen. Gewoon een zoekterm intikken en dan kijken of er iets tussen zit.
Toen ik dit blog startte, kreeg ik langzaam door dat je video's kunt embedden. Dat veel pareltjes op YouTube juist te vinden zijn via blogs. Dat je dan kunt doorklikken op gerelateerde video's. En dat er veel meer te zien is dan alleen muziekclips.
Je hebt uiteraard ook klassetv.nl, teleblik.nl en de beeldbank van schooltv. Maar daar gaat deze post niet over.

Ik heb eigenlijk pas net een account aangemaakt bij YouTube. Gewoon om eens te kijken wat er mogelijk is mét account. En ja hoor: Playlists.
Je kunt meerdere filmpjes achter elkaar programmeren. En zo je eigen Sesamstraat uitzending maken. (Ik noem maar wat... :-) )



De leraar in mij gaat dan meteen denken, he... Wat kun je hiermee voor je digibord? Is het handig om over een bepaald onderwerp een playlist te maken?

En, zijn er andere voordelen van een YouTube-account? Ik ben helemaal nieuw in de wereld van channels, videologs, youtube favorites. Ik ga op zoek.
Tips zijn welkom.

2 opmerkingen:

  1. Hoi Remnko,

    Een voor de hand liggend antwoord op de vraag "Wat kun je nog meer met een YouTube account" is natuurlijk: zelf zo af en toe een filmpje plaatsen. :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. @Pierre:
    Dat begrijp ik. En dat ligt ook in de lijn der bedoelingen. Al is het alleen maar om te kijken hoe het werkt, he.

    En jij maakt dan ondertitels? Toch? ;-)

    BeantwoordenVerwijderen