zondag 23 april 2023

Over regenboog, aanmoediging, klimaatwetten, bloemen en de echte prijs

Afgelopen vrijdag zat ik net achter mijn computertje om de nieuwsbrief van De Groentemeester te tikken. En toen kreeg ik een appje met deze foto erin. Tom liep op het veld van Weij en maakte een hele serie van deze foto's.

Als je de nieuwsbrief al ontvangt, dan heb je gezien dat ik dit plaatje er meteen in gezet heb.

Die nieuwsbrief heb ik een aantal maanden geleden in het leven geroepen om geïnteresseerden op de hoogte te houden van het reilen en zeilen van de zelfoogsttuin. En nog steeds schrijven nieuwe mensen zich voor de nieuwsbrief in. Ik vind het erg leuk om zo nu en dan een stukje te schrijven. Voor mij is het meteen ook een manier om het allemaal een beetje te documenteren. Als ik dan later oud en grijs ben (en ik hoor mijn kinderen nu al zeggen: 'Dat ben je al!'), dan kan ik dat nog eens op het gemak allemaal teruglezen. Wie weet.

Mocht je de nieuwsbrief nou ook willen ontvangen, ga dan naar www.degroentemeester.nl en klik op de knop die ik daarvoor gemaakt heb. Hoe meer zielen, hoe meer vreugd.

--

De leestips

Ze hebben eerst een longlist gemaakt van 40 mogelijke kandidaten. Welke bloem krijgt jouw stem?

Leuk. En nuttig.

Ben benieuwd of dit gaat werken.

Dit zijn ingrijpende maatregelen. Maar wel nodig. En daarom goed dat het gebeurt.

En ik ben ook benieuwd of dit gaat werken. Benzine is al een paar keer fors duurder geworden. Maar ik zie toch steeds meer auto’s op de weg. Sowieso moet autorijden ontmoedigd worden. Ook elektrisch. Want die energie moet ook ergens vandaan komen. En dat gaat niet werken met alleen duurzame energie.

Iets om rekening mee te houden.

De hamvraag is natuurlijk of Albert Heijn hierin wel te vertrouwen is.

Mooie campagne van Milieudefensie. Ik vind het goed dat mensen met machtsposities op een persoonlijke manier worden aangesproken. Zij zijn in veel gevallen ook ouder of grootouder. Welke wereld willen we doorgeven? Zij kunnen andere koersen inzetten voor hun bedrijf en daarmee een betere wereld voor onze (klein)kinderen helpen realiseren. En dat verdient aanmoediging.

--

De kijktip

Even reclame maken voor deze actie. Bij drie tuincentra staat nu een groen klimaatplein. Als je ideeën of advies zoekt om je tuin te vergroenen, kun je hier terecht. Ik zeg: weg met de dichtgetegelde tuinen. Op naar veel meer groene tuinen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten