woensdag 22 januari 2014

14 gratis flashcard tools

Op het blog van Richard Byrne besteedt hij aandacht aan 10 gratis diensten waarmee je flashcards kunt laten gebruiken door je leerlingen. Waarom je die zou moeten gebruiken? Lees dan eerst deze blogpost eens.

Richard noemt in zijn post de volgende 10 diensten:
  1. Quizlet (daar moet ik me toch echt eens in verdiepen..)
  2. Cobocards
  3. Easy Notecards
  4. Faux Flash
  5. ExamTime
  6. Cram
  7. Flashcard Stash
  8. Flippity
  9. Classmint
  10. Card Kiwi
(Als je aanklikbare links en beschrijvingen van de bovenstaande diensten wilt hebben, moet je even doorklikken naar de originele post.)

Uit mijn eigen aantekeningen kan ik daar nog de volgende aan toevoegen.

Maak je al gebruik van een soortgelijke dienst? Laat dan eens een reactie achter onder deze blogpost. Ik ben zeer benieuwd naar praktijkervaringen.

2 opmerkingen:

  1. Ik ben tamelijk gecharmeerd van Brainrush [http://www.brainrush.com/].
    De site is in ontwikkeling en biedt interessante perspectieven.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Bedankt voor de aanvulling, Albert.

    BeantwoordenVerwijderen