maandag 29 april 2013

Tip: Formuleer je todo's positief

Op Lifehacking.nl kwam ik een berichtje tegen met drie tips rondom todo's. Twee daarvan pas ik al toe, de derde verdient bij mij nog wat aandacht: formuleer je todo's positief. Ik citeer lifehacking:

"Staat er wel eens een to do op je lijst die je maar voor je uit blijft schuiven, omdat je er gewoon écht geen zin in hebt? Kijk eens naar de manier waarop je de taak hebt omschreven. Heb je een taak genaamd “verzekeringschaos ordenen”? Hernoem die dan naar “informatie bij de verzekering indienen om geld terug te krijgen”. Dat klinkt al een stuk aanlokkelijker om mee te beginnen toch? Door het zo te omschrijven, haal je de negatieve lading uit de taak en verbind je er een concrete handeling aan. Een leuke klus zal het nooit worden, maar met uitzicht op de beloning wordt de drempel in ieder geval een stuk verlaagd."

De twee andere tips zijn trouwens:
- Hak je projecten in kleine stukken
- Kies één systeem om je todo's te managen en hou ze daar.

Ik gebruik Evernote om overzicht te houden over al mijn taken en aantekeningen. Hoe ik dat doe, beschrijf ik hier.


(bron plaatje)

Meer lezen
Les op de HU
Evernote helpt organiseren
Blogroutines

Geen opmerkingen:

Een reactie posten