zondag 31 augustus 2008

Make my BlogDay

Blog Day 2008

Via Elke Das kwam ik erachter dat het vandaag BlogDay is. Dus even naar de officiële website gefeedst. En daar krijg je dan de volgende instructie (als je wilt deelnemen).
1. Vind 5 nieuwe blogs die je interessant vindt:
2. Stel de 5 bloggers ervan op de hoogte dat je ze aanbeveelt als deel van Blogdag
3. Schrijf een korte beschrijving van de blogs en plaats een link er naar toe.
4. Post het Blogdag berichtje (op 31 augustus) en
5. Voeg de Blogdag tag toe met gebruikmaking van deze link een link naar de website van Blogday.org

Nou, dat kan ik ook. :-)
Hier komen mijn aanbevelingen. Ze zijn niet allemaal nieuw, denk ik. Maar dat kan de pret niet drukken. In willekeurige volgorde:

1. Leerbeleving van Marcel de Leeuwe. Prikkelende berichten over onderwijs. Hij werkt bij Noordhoff Uitgevers. Zijn blog komt zeer persoonlijk over. Leest lekker weg.

2. Elke Das. Haar blog is niet nieuw. Maar ik blog zelf pas een half jaar. Dus voor mij is het nieuw genoeg. Ze is geïnteresseerd in de wetenschap achter het onderwijs. En dat vind ik goed. Leuke artikelen én prachtige foto's.

3. Kaj Rietberg. Hij heeft verschillende blogs. Deze heeft als ondertitel: brengt internet in de klas. Hij heeft ook 'iets' met speciaal onderwijs en met lifehacks. Dat bevalt me wel.

4. ICT Nieuws van Jeroen Rougoor. Hij blogt al iets langer dan ik als ik zijn archieven moet geloven. (En dat doe ik dus maar.) Maar ik mag hem hier best nog aanbevelen voor 2008. Hij lijkt me een ICT-coördinator die aan de weg timmert.

5. Jeroen Gerth. Hij blogt niet zo heel vaak, maar in mijn delicious zag ik hem vrij vaak voorbij komen. Hij is de afgelopen tijd bezig geweest met een afstudeertraject met de naam: "Leren met de www-factor; mediageletterdheid in het onderwijs". Ik hoop dat hij verder blogt en dan vooral ook over dit onderwerp. Bij deze mijn aanmoediging. :-)

4 opmerkingen:

  1. Hoi Remco,
    mooie blog.
    neem eens een kijkje op
    www.kijkoponderwijs.blogspot.com een blog van een schoolleider primair onderwijs (ik dus), wellicht een andere invalshoek met verhaaltjes (niets meer en minder)over wat wij alledag meemaken....

    vrgr

    Hans vd Berg

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Remko,

    Dank je voor de vermelding en de sympathieke omschrijving!

    Je hebt mijn blogday in ieder geval gemaakt (al lees ik hem dan een dag te laat ;-))

    Hartelijke groeten, Marcel

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi Remko,

    bedankt voor je aanbeveling. Dat ook nog eens op mijn verjaardag gedaan.
    Erg leuk om te lezen.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. @Hans:
    Zojuist je blog even bekeken. Ziet er goed en gezellig uit. Heb je ook meteen maar even toegevoegd aan mijn rss reader.
    Heb jij dit toevallig ook gelezen. Heb je nog aanvullingen daarop?

    @Marcel en Kaj:
    Graag gedaan. :-)

    BeantwoordenVerwijderen