maandag 28 september 2015

Tijdschrijven met Toggl

SCOH is bezig om alle mailomgevingen van de scholen één voor één te migreren naar een gezamenlijke mailomgeving. Ik heb de schone taak om onze scholen in dat proces te begeleiden. Op het moment 'doen' we twee migraties per week. Eén van de uitgangspunten bij deze hele operatie was dat we deze migraties met de grootste zorgvuldigheid zouden begeleiden. En zorgvuldigheid kost ook tijd. Tijd waarvan we van te voren wel een inschatting van hebben gemaakt, maar waarvan we niet precies kunnen voorspellen of we dat juist gedaan hebben. Daarom hebben we afgesproken dat ik mijn tijd die ik aan dit project besteed schrijf.

Nou heb ik eigenlijk een hekel aan tijdschrijven. Want dat is al een werkje op zich. En als je het dan al druk hebt, schiet dat er te gauw bij in. Des te blijer werd ik ervan toen ik vorige week per ongeluk de tool Toggl tegenkwam.
Toggl is een webdienst die het via een mobiele app heel makkelijk maakt om tijd te schrijven. Je downloadt de app. Je maakt een account aan. En daarna is het een kwestie van met een soort stopwatch de tijd opnemen wanneer je aan het werk gaat. Je kunt die 'opnames' van tijd labelen. En op basis van die labels kun je vervolgens over een bepaalde periode terugkijken hoeveel uur je aan bepaalde taken of werkzaamheden besteed hebt.

Ik heb de tool pas net in gebruik. Dus heel veel te rapporteren valt er bij mij nog niet. Maar ik vond het de moeite waard om het hier even te delen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten