maandag 9 september 2013

Evernote voor Windows krijgt update

Deze week krijg je een melding dat er een update beschikbaar is als je Evernote voor Windows gebruikt. Voor mij de aanleiding om mijn Evernote-gebruik nog eens in een blogpost samen te vatten. Daar blogde ik al eerder over, maar inmiddels gebruik ik Evernote al weer voor meer dingen.

Notitieboeken
Ik vertelde toen dat ik 4 notitieboeken had aangemaakt, nl:
1 takenlijst
2 aantekeningen
3 visitekaartjes
4 verlanglijstjes
Daar is nu een vijfde bij gekomen:
5 recepten
Ik weet dat er zoiets bestaat als Evernote Food, maar dat was het voor mij niet. Ik vind het wel prettig om dat in een gewoon notitieboek te hebben staan, gewoon geïntegreerd in mijn Evernote-app.
Ik heb deze notitieboeken overigens een nummer gegeven omdat ik ze het liefst in deze volgorde op mijn telefoonscherm zie.

Tags
Tags zijn voor mij een handige manier om een taak of een aantekening aan meerdere contexten te kunnen verbinden. Ik gebruik tags met de naam van de locaties waar ik werk (en leef). Middels het selecteren van die tags, weet ik wat er op die locatie op mijn bordje ligt. De belangrijkste tags zijn 'oosterlee', 'ontmoeting', 'stafbureau', 'thuis',  'blog' en sinds afgelopen week 'master'.
Daarnaast heb ik nog wat minder frequent gebruikte tags zoals 'klussen', 'tuin' en wat specifieke werkgerelateerde projecten.

Herinneringen
In de mobiele app zijn al een tijdje herinneringen opgenomen. Als je herinneringen aanmaakt, komen die betreffende taken in een apart lijstje te staan waar een datum aan verbonden is. Wat ik meestal doe, is de avond van te voren mijn dag voorbereiden door naar mijn takenlijst te kijken voor de volgende dag (op basis van de locatie waar ik dan zal zijn). Ik stel dan voor de taken die ik de volgende dag wil doen, herinneringen in. Dat heeft vooral als functie dat ik een prioriteitenlijstje voor die dag maak.
Vanaf de update die deze week in de versie voor Windows komt, worden herinneringen ook ondersteund op je computer. Ik moet nog even zien hoe ik daar mee om zal gaan. Ik gebruik de versie op de computer eigenlijk alleen om blogposts te schrijven. Dat gaat vanuit het notitieboek 'aantekeningen'. Ik denk niet dat de waarde van de functie herinneringen groot zal zijn in dit opzicht.

Zoekfunctie
In de nieuwe versie zal er ook een verbeterde zoekfunctie ingebouwd zijn. Evernote gaat zoeksuggesties geven op basis van je eigen notities. Dat kan best handig zijn.

Voor meer informatie over de update kun je het best even op het Evernote blog kijken.


(bron plaatje)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten