maandag 19 november 2012

+1 werkplek

Daar heb ik nog geen melding van gemaakt. De school waar ik eerder werkzaam was als remedial teacher, invalleerkracht en ict-coördinator heeft aan mij gevraagd of ik de ict-taken weer wilde oppakken.
Dus na een periode van ruim een jaar ben ik sinds de herfstvakantie weer terug in het voor mij vertrouwde team van de Ontmoeting. De school is bezig met nieuwbouw en daarom zitten we nu in een tijdelijk gebouw. De sloop van het oude gebouw is afgerond en de bouw is al enige tijd bezig. In het nieuwe gebouw krijgen we glasvezel en een draadloos netwerk. En we zijn ons nu aan het oriënteren op tablets en touchscreens.

Naast mijn werkzaamheden op de Ontmoeting, blijf ik bovenschools ook actief als beleidsmedewerker ICT bij SCOH en ben ik 1 dag in de week ICT coördinator op een andere school van de stichting, de P. Oosterleeschool. Ik ben daar vorig schooljaar begonnen als ICT-er zonder lesgevende taken. En dat wordt nu ook mijn rol op de Ontmoeting.
Ik heb het op alledrie de werkplekken erg naar mijn zin. De teams bestaan stuk voor stuk uit prettige collega's. Het werk vind ik leuk om te doen en dat komt vooral door de combinatie van de drie plekken. Voor het bovenschoolse werk is het handig om ook nog in een klas te kunnen kijken, zodat je de verbinding met de praktijk niet verliest.
Tegelijk is het op schoolniveau handig om over de muren van de school te kunnen kijken doordat ik ook bovenschoolse taken heb.
De twee scholen zijn qua leerlingpopulatie en samenstelling van het team vergelijkbaar. Maar het verschil tussen de scholen zit 'm in de grootte ervan. De P. Oosterlee is een veel grotere school. En dat verschil maakt het werk op beide locaties dan toch weer even anders. En dat houdt het interessant.

Dus inmiddels heb ik drie ballen in de lucht. :-)


(bron plaatje)

Meer lezen
Nieuwe school (zelfde werk)
Werken op een ander niveau
6 experts basisonderwijs en ICT (om te vinden en te volgen)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten