zaterdag 11 februari 2012

Programmeren kun je leren, op de Codecademy

Javascript, Python en Ruby, deze programmeertalen kun je online leren via de Codecademy.
Voor zover ik kan zien, maak je een account aan en dan kunnen de lessen beginnen. De lessen voor javascript zijn al online; die van de andere twee talen, komen binnenkort.

Ik weet nog dat ik vroeger bij mijn Commodore 64 een handleiding had waar een uitleg over Basic in stond. Als kind vond ik het leuk om zo een beetje te leren programmeren.
Ik kan me niet voorstellen dat er nu geen kinderen zijn die het leuk vinden om met zoiets aan de slag te gaan. Codecademy biedt dus een kans voor die kinderen. Wellicht is de site ook bruikbaar als opdracht bij ICT vaardigheidslessen.

Gespot via Netties.be


(bron plaatje)

Meer lezen
Virtual Academy van Microsoft
Salman Khan
Ontwrichtende innovatie op school

Zie ook mijn andere profielen Of abonneer via Email Rss

Geen opmerkingen:

Een reactie posten