zondag 1 november 2009

Tafels dreunen met 9-box.net

Hier en daar werd al melding gemaakt van het spel op dit webadres. Na Willems blogpost gelezen te hebben, werd ik nieuwsgierig. En ik vind het zeker de moeite waard om het spel te melden. Dus dat doe ik hier dan ook.

Het gaat allemaal om 9-box.net. Daar staat een spel waarmee leerlingen de tafels van vermenigvuldiging kunnen oefenen. Het grote voordeel van dit spel boven andere manieren om tafels te oefenen, is dat je tijdens het spelen vanzelf de som hardop moet zeggen.
Probeer het zelf maar eens.

De uitdaging is dat je de sommen allemaal zo snel mogelijk oplost.
Ergens heb ik gelezen dat het record op 2:07 minuut ligt. Dat vind ik best knap.

Meer lezen
Remedial Touch II
Anatomiebronnen voor het digibord
Administratie Pluspunt (rekenmethode)

Of abonneer je via RSS of email
>>> Wat is rss?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten