woensdag 25 februari 2015

Handige tooltjes van IceCreamApps

Even een berichtje dat vooral ter documentatie is voor mezelf. Maar ik laat jullie er uiteraard in meedelen.

Via het blog van André Manssen vond ik een verwijzing naar de freeware van IceCreamApps. Hij noemde de PDF converter die zij aanbieden. En dat trok mijn aandacht. Een collega bij huisvesting vroeg mij ooit eens of ik een simpel tooltje kende waarmee hij bijvoorbeeld bouwtekeningen uit pdf's kon knippen. En hij wilde nog wat andere trucs uithalen met pdf's die ik nu niet meer kan reproduceren. Dat lijkt met deze tool mogelijk.

Ik heb het gelijk maar eens geprobeerd. Het installatieproces was snel klaar. En het tooltje is erg intuïtief opgebouwd. Als je er niet uitkomt, kun je onderstaand filmpje bekijken. Dat laat in razend tempo alle functies zien. En ze hebben daarnaast ook nog naslagwerkjes beschikbaar in de vorm van 'manuals'.



Je kunt met de tool meerdere bestanden samenvoegen tot één pdf. Die bronbestanden mogen van verschillend formaat zijn. Dus als je een worddocument en een jpg-je wil samenvoegen tot één pdf, dan is dat met dit programmaatje zo gepiept.
Daarnaast kun je ook pdf's splitsen in verschillende documenten. Handig dus als je bepaald bladzijden uit een pdf zelfstandig een document wil laten vormen. Bijvoorbeeld zo'n bouwtekening.

Naast dit superhandige programmaatje heeft IceCreamApps ook nog andere tooltjes. Een lijstje:
Meer informatie op hun website.

Zeker de moeite waard, wat mij betreft.
Er rest mij eigenlijk maar één vraag waarop ik het antwoord op hun website niet goed kan vinden: Hoe verdienen ze hier aan?
Je kunt wel doneren, maar ik geloof gewoon niet dat ze daarmee rond kunnen komen. En je weet he... Gratis bestaat niet. "Als een product gratis is, ben je zelf het product."

Geen opmerkingen:

Een reactie posten