maandag 12 januari 2009

Ik heb een vraag


Ik heb een vraag. Over een foutje dat ik gisteren maakte. Ik zal het even uitleggen.

Als je de laatste twee posts op mijn blog bekijkt, zie je dat de vorige op 11 januari staat. En die daarvoor op 4 januari. Maar die van 4 januari plaatste ik na die van 11 januari. (Huh? Ja, precies..) De oorzaak zit hem in het feit dat ik een kladversie had van die post. En die kladversie heb ik op 4 januari voor het eerst geopend. Gisterenavond heb ik daar een 'nette' versie van gemaakt.

Die eerste datum van die kladversie onthoudt Google/Blogger dus. En ik zie nergens een manier om dat daarna nog te wijzigen.

Ik hoop dat er Blogger-bloggers zijn die me kunnen volgen. En me kunnen helpen.
Wat ik tot nu trouwens altijd deed, was de volledige post in een nieuw bericht zetten, zodat hij toch op de goede datum gepost werd. Maar dat is redelijk omslachtig. Dat kan vast makkelijker.

Ik hoor het wel. :-)
Alvast bedankt voor het meedenken.

Meer lezen
2008 wordt 2009
Geen advertenties
Waarom zou je nou bloggen?

Of abonneer je via RSS of email
>>> Wat is rss?

5 opmerkingen:

  1. Ik heb ook een blog bij blogger en had hetgeen je beschrijft ook al gemerkt. (Ik heb ook de gewoonte om in stukjes en beetjes aan blogposts te werken. Daar gaan vaak enkele dagen over voor het bericht wordt gepubliceerd.)

    Sindsdien heb ik op mijn googledocs een aparte map 'blog' gemaakt, waar ik de kladjes bewaar. Daarna gewoon kopiƫren en plakken in blogger en tot slot de hyperlinks toevoegen.

    Ik weet wel niet of dat de meest efficiƫnte manier is...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Het kan!
    Wat je doet is naar het bericht gaan (kies bericht bewerken) en kies daarna voor 'berichtopties'.
    (onderaan de fysieke tekst van je blogpost)
    Hier kun je de datum aanpassen (en nog veel meer :))

    Geweldig blog heb je trouwens!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wilde ook antwoord geven, maar zie dat je al bediend bent.
    Het kan dus wel degelijk.
    De mogelijkheden van Blogger worden nog wel eens onderschat vind ik zelf. Ik ben er in ieder geval nog steeds zeer tevreden mee!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. @essen2punt0:
    Kijk, dat is het knopje dat ik zocht. Hartelijk bedankt.
    En ook bedankt voor het mooie compliment.

    @Dries:
    Ik zou zeggen: doe je voordeel met bovenstaande reactie van essen2punt0. :-)

    @Willem:
    Dan heb ik een vraag speciaal voor jou. Er staat bij mijn berichtenlijst helemaal bovenin een selectiemogelijkheid voor "alle", "concepten", "gepland" en "gepubliceerd". Als ik "gepland" aanklik verschijnt er geen enkel bericht omdat ik niet weet hoe je dat 'label' aan een bericht kan hangen. Weet jij dat toevallig?
    Ik ben overigens ook zeer tevreden met Blogger.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Die map op googledocs kan ik dus deleten. Bedankt!

    BeantwoordenVerwijderen