donderdag 24 januari 2008

Microsoft SyncToy

Voor mensen die nog steeds worstelen met het maken van backups is dit misschien een handig programmaatje. Microsoft schreef SyncToy om makkelijk bestanden en mappen te synchroniseren. Op http://www.microsoft.com/netherlands/windowsxp/gebruikersinformatie/synctoy.aspx vind je daar meer informatie over.
Wij hebben nu thuis altijd een backup omdat onze bestanden zowel op de vaste computer als op onze laptop staan. Het vergt alleen wel een klein beetje discipline om het synchroniseren zelf regelmatig te starten. Maar mij bevalt het prima.

2 opmerkingen:

  1. Sync't met 1 druk op de knop? Dan is het met de discipline nog wel te doen. Ik heb zelf nog wat oude pc-tjes die windows 2000 draaien, en daar installeert het helaas niet op.

    Overigens wel een handige om me usb stick met laptop (wel XP) te syncen. thnx!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. @blogisch:
    Ja, na het maken van de instellingen is het een kwestie van een druk op de knop. Mijn vrouw en ik zorgen allebei voor onze eigen backup van de Mijn Documenten map onder onze eigen profielen.
    Het enige lastige is dat je er soms op moet letten dat de ene gebruiker de computer niet uitzet als de ander aan het synchroniseren is.
    Groet.

    BeantwoordenVerwijderen