maandag 19 augustus 2013

Het blogseizoen is weer begonnen (wat mij betreft)

Vanaf morgen zullen hier weer regelmatig updates verschijnen. Hoewel mijn eigen vakantie in feite nog twee weken duurt, zie ik aan mijn statistieken - en voel ik aan mijn 'zin' - dat het tijd wordt om de draad weer op te pakken.
Mijn bestaande lezers heet ik hierbij van harte welkom terug, en nieuwe lezers zijn uitgenodigd om zich te abonneren op de updates via mail, rss of twitter.

Deze zomervakantie hebben we twee weken op de camping vertoefd. We hadden (bijna) uitsluitend mooi weer. De eerste week stonden we in Berg en Dal (nabij Nijmegen) en de tweede week sloten we aan bij vrienden op een camping in Duitsland, nabij Mettingen.
Ook deze zomer stonden mijn mail en updatemeldingen van allerlei sociale netwerken uit. Dat zorgde voor een relatieve rustige periode. We hebben geleefd bij de dag en dat beviel erg goed.

Zoals ik voor mijn zomerstop al meldde, ga ik in de eerste week van september starten met de master 'Leren en Innoveren' bij Hogeschool InHolland. In het kader van die opleiding heb ik al wat leeswerk vooraf gedaan. Het volgende rijtje boeken heb ik inmiddels uit:
- Onderwijskunde als Ontwerpwetenschap, Martin Valcke
- How People Learn, National Research Council
- 7 Eigenschappen van Effectief Leiderschap, Stephen Covey
- Leren van Binnenuit, Fred Korthagen

Momenteel ben ik bezig in Real World Research van Colin Robson.

In een latere blogpost zal ik van het een en ander nog wel verslag doen. Voor nu laat ik het erbij dat ik de onderwerpen in bovenstaande boeken met interesse gelezen heb.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten