dinsdag 26 februari 2008

NLD congres

Vandaag kreeg ik een brief in de bus van Bohn Stafleu van Loghum . Waarschijnlijk hebben zij mijn adres uit een adressenbestand van de lbrt gehaald. Ik geloof dat ik daar bij wijze van uitzondering een keer toestemming voor gegeven heb. Het is in ieder geval weer eens wat anders dan een rss-feed in je Google Reader. :-)

Het onderwerp van de brief was een congres op 29 mei over NLD. De tekst uit de folder:
"NLD is de Engelse afkorting van Non-verbal Learning Disabilities, in het Nederlands 'non-verbale leerstoornissen'. Kinderen met NLD kunnen informatie beter verwerken wanneer ze die horen dan wanneer ze die zien of voelen. Op school uit NLD zich vaak in specifieke leerproblemen: een onverklaarbaar verschil tussen goede prestaties bij technisch lezen en spellen en steeds slechtere prestaties bij rekenen en begrijpend lezen. NLD gaat vaak gepaard met sociaal-emotioneel tragere ontwikkeling. Deze leerstoornis komt veel voor: vijf procent van de kinderen in het basisonderwijs heeft NLD."

Het lijkt me een heel interessant onderwerp. En bij het gegeven beeld kan ik zo een aantal leerlingen matchen.
Op welke dag valt 29 mei eigenlijk? (O, op donderdag... dan zou ik in principe wel kunnen..)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten