donderdag 17 juli 2008

Weer wat geleerd


Vroeger zette ik mijn favorieten in mijn webbrowser. En af en toe stuurde ik een link heen en weer tussen verschillende computers. Dat was niet echt handig. De oplossing was dus om mijn favorieten op te slaan op internet.

Labels
Op het eerste gezicht vond ik het ook handig dat je meerdere labels aan je bookmarks kon hangen. In de oude situatie stond iedere link in een aparte map. Nu kun je ze in meerdere 'mappen' tegelijk indelen.

Maar ik heb nu weer wat geleerd.
Ik had al begrepen dat je met del.icio.us meer kon dan alleen je eigen favorieten beheren. Afgelopen week heb ik eens gekeken wat je nou precies kunt met subscriptions en met je network. En dat is best handig... (later hierover meer..)
Ik begin alleen wel langzamerhand te begrijpen waarom de roep om
het aanleren van informatievaardigheden bij leerlingen steeds groter wordt. Want via deze technieken komt er steeds meer informatie op je af. En dan heb je dus vaardigheden nodig, als je er je voordeel uit wilt halen.

Hoe doen anderen dat eigenlijk? Hoe filter je? Welke tijdsinvestering is acceptabel?

(plaatje via fasticon.com)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten