maandag 17 augustus 2015

Een heel jaar iedere dag 10.000 stappen - missie volbracht!













Sorry, ik moet het hier toch ook even kwijt. Vorig jaar om deze tijd bedacht ik een opdracht voor mezelf. Een uitdaging. Een missie, zo je wilt.

In mei april 2014 kocht ik een FitBit Flex. Een stappenteller die er in het afgelopen jaar voor gezorgd heeft dat ik de wereld net iets anders ben gaan bekijken. Vanaf 17 augustus 2014 liep ik iedere dag minstens 10.000 stappen. Daar moet je je best voor doen. Dat is niet een aantal stappen dat je met een kantoorbaan vanzelf op een dag loopt. 
Ik wilde het een jaar doen, omdat ik daarmee door alle seizoenen moest lopen. Niet alleen met mooi weer. Ook als het koud was, en ook als het regende. Wat zou dat me brengen?

Ik heb er dingen van geleerd.

1. Het is fijn om iedere dag minimaal een half uur tot een uur buiten te zijn.
2. Regen, kou en wind zijn geen reden om binnen te gaan zitten. Zorg voor goede kleding en het is iedere dag lekker weer.
3. Je hebt meer tijd dan je denkt op een dag.

Ik ben trots op deze prestatie. Desalniettemin 'plak' ik er niet nog een jaar aan vast. Voor nu geef ik mezelf even geen doel. De boog kan niet altijd gespannen zijn. Ook niet wat stappen betreft. Welk vervolg ik eraan ga geven op termijn weet ik nog niet. 

Voor nu is de missie gewoon volbracht!

2 opmerkingen:

Deborah van der Kuil-Jansen zei

Mooie prestatie hoor! Ik heb van de zomer een Mi Fit stappenteller gekocht. Met jouw uitdaging in mijn achterhoofd vond ik dat ik minimaal 8000 stappen per dag moet zetten. Maar ook dat lukt mij niet iedere dag!! šŸ˜³

Remko Boers zei

Leuk dat ik blijkbaar anderen inspireer tot zulke uitdagingen!

Je wil niet weten hoe vaak ik 's avonds nog een keer of drie de trap op en neer gelopen ben omdat ik nog 100 stappen moest... ;-)

Tips:
- parkeer je auto standaard op het verste plekje op de parkeerplaats of drie straten verderop.
- haal de efficiƫnte ideeƫn zoals 'een goede schipper heeft altijd vracht' uit je hoofd.
- doe iedere dag een beetje boodschappen ipv een (paar) keer per week veel.
- begin je dag met een (korte) wandeling.
- breng je lunchpauze wandelend door.
- communiceer je doel met je sociale omgeving.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...