maandag 26 augustus 2013

#EdCampNL op 5 oktober!

Bij deze wil ik een beetje reclame maken voor EdCampNL. Gerard Dummer vertelde op zijn weblog over dit initiatief uit Amerika. Hij sloot zijn blogpost af met de opmerking: "Wie gaat de eerste BarCamp of Educamp in Nederland organiseren? Ik wil best meedenken hierin!"

Daarop reageerde Frans Droog, er haakten nog wat anderen aan en op twitter was de afspraak snel gemaakt. Frans legt in deze blogpost uit wat een edcamp precies is.

Het idee van een edcamp is dat je professionele ontwikkeling op gang brengt door niet van te voren een programma op te stellen met workshops waarbij de deelnemers achterover geleund kunnen gaan zitten luisteren. Nee, de dag wordt ter plekke en op de dag zelf vormgegeven door enthousiaste mensen die daar komen om elkaar iets leren.
Inmiddels is er een EdCampNL wiki aangemaakt om de inschrijvingen te regelen. Daar vind je ook uitgebreide informatie over de bedoeling van de dag.

Ik ben erg nieuwsgierig naar deze vorm van professionaliseren. Ik heb me dus al ingeschreven. Kom jij ook?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten