dinsdag 20 augustus 2013

Alternatieven voor webtools via alternativeto.net

Dat kwam even goed uit. Vandaag ging ik op een computer die ik niet zo vaak gebruik even aan het werk. En de thuispagina stond nog ingesteld op www.google.nl/reader. Dat werkte uiteraard niet, maar Google was zo aardig om op de informatiepagina iets te zetten waar ik wat aan had. Zij hadden in dat bericht namelijk een link opgenomen naar een lijst alternatieven voor Google Reader.
Nou ben ik al voorzien van een nieuwe RSS-reader - het is The Old Reader geworden - , maar de lijst die Google gaf, bevond zich op de website www.alternativeto.net. En die site kende ik nog niet.

Maar waarom kwam deze kennis mij nu goed uit? Dat zit zo.
Ik heb in een eerder bericht al laten weten dat we op één van mijn scholen een 1-op-1 project gaan doen met hybride systemen met Windows 8. We hebben gekozen voor de Acer Iconia W510. Vlak voor de zomervakantie hebben we tijdens de wisselmiddag een test gedaan m.b.t. de technische werking en inrichting van de apparaten. Dat verliep niet geheel vlekkeloos. Eén van de zaken waar we tegenaan liepen is dat Socrative niet helemaal gladjes werkte. Dat gaan we uiteraard proberen op te lossen, maar mocht dat niet lukken, dan is het goed te weten dat de website www.alternativeto.net bestaat.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten