dinsdag 12 maart 2013

Science Out: uitgaan met inhoud

Eerlijk gezegd weet ik niet meer hoe ik er terecht kwam, maar de aantekening staat al sinds begin februari in mijn Evernote notities te wachten tot ik er een blogpostje aan ging besteden. En hoewel het maar zijdelings raakt aan het onderwerp van dit blog, wilde ik het toch even delen.

Op ScienceOut.nl vind je allerlei ideeën om een dagje of dagdeel weg te gaan. Het gaat niet om pretparken of een dagje bos, maar om bestemmingen als musea, tentoonstellingen en workshops.
Ze noemen het zelf  'alles over uitgaan met inhoud'.
Er is een handige zoekfunctie op de site. Zo kun je filteren op locatie, doelgroep, tijd en soort activiteit.
Dus als je nog eens iets zoekt om naar toe te gaan en je wilt graag dat er een educatief tintje aan zit (ja, die mensen heb je...), dan is deze site een aanrader.

Mocht je ook tips hebben voor leuke en leerzame dagjes weg, deel ze dan in de comments.
Liefst in Zuid-Holland. :-)


Meer lezen
Hink stap sprong... op naar 2013
Kies je tablet via Sortable.com
Kniestuk 2.0

Geen opmerkingen:

Een reactie posten