donderdag 17 mei 2012

Blogschema veranderd

In januari bedacht ik dat #omdedagbloggen een uitdaging zou zijn. Dat lukte. In februari en maart zette ik dat voort. Dat lukte ook. Maar toen moest de tuin nodig gesnoeid. En om die reden (jaja) lag het blog er in april met maar 3 berichtjes een beetje verlaten bij.
Nu, in mei, pak ik de draad weer op. Maar mijn blogschema zal veranderen. Waar ik nu steeds zorgde dat ik rond 7 uur 's avonds mijn blogpost online plaatste op wisselende dagen van de week, ga ik dat vanaf nu rond twee uur 's middags doen op vaste dagen.

Ik heb doordeweeks niet zo heel veel tijd (en soms ook geen zin) om te bloggen. Ik doe dat in het weekend en stel mijn blogposts voor de komende week in. Je kunt mijn blog volgen via RSS, via email en ook via Twitter. Zodra een post online komt, wordt er door mijn Twitteraccount een link naar het berichtje geplaatst. Nu las ik een berichtje op DutchCowboys dat het moment van online plaatsen op Twitter belangrijk kan zijn voor het feit of je berichten (goed) gelezen worden. En uiteindelijk wil je toch dat je berichten gelezen worden. Zij stelden dat het het meeste zin heeft om je artikelen online te zetten op de eerste vier dagen van de week. En dan aan het begin van de middag, zo tussen 1 en 3 uur.
Op vrijdag na 3 uur 's middags en op de overige dagen na 8 uur 's avonds heeft het geen zin om je berichten via Twitter te plaatsen. In het weekend schijnt het helemaal overbodige moeite te zijn.

Ik wil wel eens weten of dat voor mij ook geldt. Dus vanaf nu plaats ik drie of vier berichten in een week. Hoewel ik ze op vrijdag, zaterdag of zondag schrijf, zullen ze pas online komen op maandag, dinsdag, woensdag en (soms) donderdag.

Als je voor de eerste keer op mijn blog bent gekomen, ben je van harte uitgenodigd om je te abonneren uiteraard. :-)


(bron plaatje)

Meer lezen
WitBlauw ook via Twitter te volgen
Nog even over sociale netwerken... :-)
Google Reader in gebruik genomen

Zie ook mijn andere profielen Of abonneer via Email Rss

2 opmerkingen:

  1. Misschien is dit bericht een reden om mijn abonnement op te zeggen. Pfffff...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat is precies het bezwaar, als ik vragen mag?

    De frequentie?
    Het tijdstip?
    De keuze van de onderwerpen?
    Iets anders?

    BeantwoordenVerwijderen