zaterdag 26 september 2009

Luister & Doe mee!


Op de school waar ik werk hebben we een opvanggroep voor anderstalige kinderen. (In een eerder blogpost schreef ik dat al; toen was ik op zoek naar een geschikte rekentoets voor die kinderen.) Toen ik op de Remedial Touch II langs de 'kraam' kwam van Luister & Doe mee, ben ik dan ook met die ogen naar dat programma gaan kijken.

Het is een interactief luisterprogramma voor kinderen met een talige ontwikkelingsleeftijd van 4 tot 7 jaar. Eigenlijk is dit programma dus bedoeld voor kinderen in de kleuterklassen en begin groep 3. Het is ontwikkeld vanuit de logopedische hoek en heeft als hoofddoelstelling het stimuleren van het begrijpend luisteren.
Wat ik ervan gezien heb, maakt dat ik denk dat het ook geschikt is voor kinderen van hogere leeftijden die het Nederlands aan het leren zijn.

Meer informatie over de makers vind je hier.
Veelgestelde vragen hier.
En informatie over prijzen en bestellen hier.


(plaatje van luisterendoemee.nl)

Meer lezen
Remedial Touch II
Gebarentaal in plain English
Babbelstoplicht

Of abonneer je via RSS of email
>>> Wat is rss?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten